h1

Api Neraka

November 9, 2006

Pernahkan kamu terlintas satu cerita melayu bertajuk Api Neraka, (cerita lama benar dah, zaman hitam putih, mungkin pada zaman zaman cerita P. Ramlee satu ketika dulu). Cerita ini dibintangi oleh Otai-Otai artis melayu kita. Sorry lah tak kenal sangat mereka nie tapi diorang nie memang pelakon popular masa filem hitam putih.

Yang menarik pasal cerita nie: ia mengenai kedatangan Islam. Seleruh kampung dalam cerita itu masih blum megenal Islam lagi. Kebetulan ada seorang tua dari kampung itu baru sahaja pulang dari Melaka dan telah pun memeluk agam Islam.

Cerita ini penuh dengan nilai nilai murni dan  sungguh halus cara Orang tua ini memujuk dan mengajak para penduduk kampung itu untuk memeluk agama Islam. Walaupun aku tak tengok habis cerita nie (semalam kat Astro Ria at 1am) aku rasa cara yang ditunjukkan itu amat berkesan.

Dimana nilai-nilai murni kita sebagai orang Islam?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: