h1

Banjir

November 8, 2006

Semalam masa aku balik dari ofis, hujan tengah lebat. Masa tuh aku dekat area Bangsar dekat Menara Rebung, bagunanTelekom, dekat dengan masjid UM. Dekat situ pun air dah mula naik dah.

Aku malas nak tunggu, maka aku harungi air yang bertakung atas jalan tu. Sampai ke bagunan TNB, dekat Pantai medical center aku redah air yang bertakung nie, kawasan tu dah lah berbukit, air bertakung tu pulak bergelora macam ombak besar. Cuak jugak aku dibuat nyer, hampir mati kereta aku di tengah takungan air hujan yang deras itu. Alhamdulillah Aku dan kereta aku selamat . . .

Megapa boleh jadi macam nie? mengapa bila hujan lebat ajer, memang senang untuk kita lihat air hujan bertakung sampai 1 kaki dalam di atas jalan raya? Apa tindakan JKR, mahupun majlis pembandaran? Masaalah ni bukan baru berlaku semalam, malah sudah bertahun tahun semenjak berlakunya perubahan cuaca dan hujan ynag lebat . . . Siapa nak betulkan semua nie?

Tinggalkan Jawapan

